2019. 09. 15.

Magyarország Döntős: Májbetegségben

Magyarországon a krónikus májbetegségek relatív kockázata a férfiaknál 7,4-, a nőknél 6,2-szerese az Európai Unió átlagának az Egészségügyi Világszervezet jelentése szerint.

Ráadásul a ’nem-alkoholos’ zsírmáj betegség illetve az ezzel kapcsolatos anyagcserezavar napjaink járványa, amely felmérések adatai alapján a lakosság 30–50%-át (!) érinti és az előfordulási gyakorisága folyamatosan nő. Szakértők szerint a következő 10 évben ez a betegség  lesz a leggyakoribb indikációja a májtrasznplantációnak a nyugati országokban.

Nem-alkoholos zsírmáj betegségről (“zsírmáj”-ról) akkor beszélünk, ha a zsírszövet felszaporodik a májállományban, amely nagyon gyakran nem okoz semmilyen panaszt és a beteg sokáig tünetmentes lehet, így sokszor csak „rutin” szűrővizsgálat során derül fény a betegségre.

A zsírmáj betegség az esetek egy részében májzsugorhoz (cirrhosis), hegesedéshez és következményes müködési zavarokhoz vezethet. Ráadásul egyre több a bizonyíték arra is, hogy a jelentősen növel a szív-érrendszeri és vesebetegségek kockázatát.

Jelenleg a zsírmáj kezelésére nem áll rendelkezésre specifikus gyógyszeres kezelés, azonban fontos tudni, hogy a megfelelő életmód, diéta  csökkentheti a kialakulás kockázatát, illetve korai fázisban vissza is fordíthatja a májszövet károsodását.

Természetesen a májunk esetén is igaz, hogy egy kialakuló probléma korai felismerése megsokszorozza a gyógyulás esélyét, és lényegesen megrövidíti a kezelés és lábadozás idejét, ezért kiemelten fontos a korai diagnózis, illetve a megelőzés!

CMC Déli Klinikán magánfinanszírozásban elsőként érhető el a S-Shearwave technológián alapuló úgynevezett elasztográfiás ultrahang vizsgálat, mellyel egyrészt lényegesen információgazdagabb képet kapunk, másrészt pontosan meghatározhatók azok a legkisebb elváltozások is, amelyek a hagyományos eljárásokkal többnyire nem ismerhetők fel.

Ez az új eljárás tehát eddig soha nem látott mértékben segíti a pontos és a korai diagnózis felállítását és így az eredményesebb kezelést és gyógyulást!

Időpontfoglalás elasztográfiás ultrahang vizsgálatra:

+36-1-999-0640 [email protected]

Indexkép forrása: monster.ca