Klinikánkon új dimenziót nyitunk a mellékhatásmentes fájdalomcsillapítás, sebgyógyítás, heg- és narancsbőr kezelések, valamint a merevedési zavarok hatékony gyógyításában! Svájci precíziós lökéshullám terápia a Déli Klinikán!

Mozgásszervi problémák precíziós lökéshullám kezelése

Klinikánkon elérhető a svájci precíziós technológián alapuló kiemelkedően hatékony fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő módszer!

• a sarok fájdalmak (sarokcsontkinövés, sarkantyú)
  • a talpfájdalmak
  • az Achilles ín fájdalmai
  • teniszkönyök, golfkönyök
  • vállfájdalmak
  • bizonyos gyulladásos eredetű csípőtáji és térdfájdalmak
  • sportsérülések, pl. izomhúzódás, izomszakadás, „ugró térd szindróma”
  • csonttörések, csontgyógyulási zavarok kezelésére

Hatásmechanizmus, tanulmányok, kezelés részletei

A klinikai tanulmányok alapján a hagyományos, radiális lökéshullám kezeléssel speciálisan kombinált  fókuszált kezelésekkel nagyobb hatékonyság érhető el, hiszen precízen célozva biztosítja a fájdalmas pontokra, gyulladásos elváltozásokra a nagy energiájú lökéshullámok gyógyító erejét a terápia során.

A kezelés kifejezett gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatást biztosít, amely lehetővé teszi az ízületi szalagok, inak és ízületi tokok, az izmok valamint a csontok krónikus betegségeinek illetve sportsérüléseinek a kezelésére.

Már egy-két kezelés után látványos a hatás érzékelhető a kezelt ízületben, javul az ízület mozgathatósága, csökken a fájdalom és javul az életminőség. Ráadásul a már kialakult ízületi meszesedések esetében is képes a mészszemcsék szétzúzására, melyek a lökéshullám hatására apróbb részecskékre törnek szét.

Vezető orvosi szaklapokban megjelent nemzetközi klinikai vizsgálatok adatai bizonyítják azokat a molekuláris szinten zajló folyamatokat, amelyek összessége eredményezi a komplex, precízen célzott (fókuszált) lökéshullám kezelés kedvező hatásait. Az eddigi vizsgálati eredmények alapján – a teljesség igénye nélkül – a kombinált lökéshullám kezelés kiemelkedő hatékonyságot eredményezett:

• az ínhüvelygyulladások, különösen a meszesedéssel járó ínhüvelygyulladások kezelésében 91%-os hatékonyság
  •  az elhúzódó vállizületi fájdalmak, rotátor köpeny szindróma esetén 83%-os hatékonyságról számoltak be
  • teniszkönyök betegségben az esetek 77%-ban bizonyult hatékonynak
  • radialis és ulnaris epicondylitist tekintve pedig 80%-ban
  • az úgynevezett ugró térd szindróma (tendinitis patellaris) és az Achilles-ín fájdalom (achillodynia) esetén 88%-ban
  • míg a sarok sarkantyú eseteinek 90%-ában hatékony kezelési módszer

Mindezek mellett a kombinált terápia 80%-os hatékonysággal alkalmazható az úgynevezett „myofasciális trigger pont” terápiában is, melyek kezelésével eredményesen megszüntethetőek a kisugárzó fájdalmak és az izommerevség is.

Kifejezetten kedvező a kezelés hatása a különböző izommerevséggel járó betegségekben, különösen sokat vizsgálták a hatékonyságát az agyvérzést követő fokozott izomtónussal járó állapotokban és kedvező hatásokról számoltak be mind az izommerevség csökkentésében, mind pedig a mozgathatóság, mozgástartomány bővülés tekintetében, amely a kezelés után még legalább 2 hónapig megfigyelhető volt.

A kombinált, precíziós lökéshullám terápia kedvezően hat a csontok anyagcseréjére is, serkenti az érújdonképződést és így gyorsítja a csontok gyógyulását. Mindezek miatt sikerrel alkalmazzák csonttörések és csontgyógyulási zavarok olyan eseteiben, amikor nem jön szóba sebészeti kezelés, vagy annak sikere kétséges (pl. poszttraumás csontgyógyulási zavarok esetén, stressz csonttörések esetén, vagy az „avascularis” csontelhalás korai eseteiben.

A csontok traumás sérülései esetén fellépő csontegyesülési zavarok komplikált ellátásában vizsgálva, amennyiben a traumát követő 6-11 hónapon belül végezték a kezelést, a terápia hatékonysága egyenértékűnek bizonyult a sebészeti kezeléssel, de a legjobb eredményeket a traumát követő 3-6 hónappal végzett kezelésekkel érték el, ezekben az esetekben jobb klinikai kimenetel volt elérhető, mint sebészeti terápiával.

Szintén sikerrel alkalmazzák a „combfejcsont elhalás” (osteonecrosis) kezelésében: amennyiben az elváltozás korai stádiumban kerül felismerésre, a lökéshullám terápia képes az elhalás növekedésének megállítására és a további csont összeesés megelőzésére.

Általánosságban elmondható, hogy a kezelések hossza, a kezelésenként leadott lökéshullámok száma, illetve az energialeadás típusának megfelelő kiválasztása kedvezően befolyásolta a kimenetelt, de az eredmény természetesen függ a kezelt elváltozás súlyosságától és a Páciens életmódjától. Így fontos, hogy a kezelés komplex ellátást nyújtó centrumokban, tapasztalt szakemberek irányításával kerüljön elvégzésre.

Milyen hatásmechanizmussal gyógyítja a kombinált, fókuszált lökéshullám terápia a csontok, ízületek, izmok működését, betegségeit?

Vezető orvosi szaklapokban megjelent nemzetközi klinikai vizsgálatok adatai bizonyítják azokat a molekuláris szinten zajló folyamatokat, amelyek összessége eredményezi a speciális „elektromágneses, cylindrikus” lökéshullám terápia kedvező hatásait:

Ennek mechanizmusát az ESWT kezelés ínakra kifejtett direkt kedvező hatása és az ínakat körülvevő extracelluláris mátrix sejtjeiben észlelhető patológiás elváltozások megszüntetésével kifejtett együttes hatás jelenti.

Az eredményesség itt is összefügg a kezelés érújdonképződést és növekedési faktorokat serkentő hatásaival,

• fokozódik az erek újraképződését serkentő növekedési faktorok (VEGF) és az erek falának bizonyos sejtjeinek képződéséért felelős úgynevezett mesenchymalis őssejt termelődése
  • javul a vér és nyirokerek mikro-keringése és anyagcseréje (oxidatív stressz redukció, vasodilatáció lép fel), amelynek hatására visszaszorulnak a krónikus gyulladást fenntartó folyamatok
  • gyulladáscsökkentő és antibakteriális (a baktérium fertőzéseket gátló) hatások érvényesülnek
  • növekszik a sejtes matrix, ill. a sejtek közötti kötőszövet termelődéséért felelős fibroblaszt sejtek száma

A defókuszált, akusztikus lökéshullám kezelés éppen azt a problémát orvosolja, amely miatt nem, vagy csak nehezen és lassan gyógyulnak az egyre nagyobb kiterjedésű sebek és fekélyek, azaz a kezelések hatására:

• a nagy energiájú, akusztikus hanghullámok meggyorsítják a vérkeringést és így fokozzák a sebek területén az anyagcsere folyamatokat
  • a terápia hatására jelentősen fokozódik az új erek képződése (neoangiogenesis)
  • a vérerek falán könnyebben jutnak át a szövetek újraképződéséhez szükséges anyagok
  • az anyagcsere folyamatok és a vérkeringés javulása elősegíti a sejtek regenerálódást és az új sejtek képződését, valamint a sejtnövekedést
  • a sejtek regenerálódása, anyagcseréjük és táplálék ellátásuknak a javulása, valamint az új és egészséges sejtek képződése együttesen járul hozzá az eredményesebb sebgyógyuláshoz és megakadályozza a szövetek további elhalását

Összességében elmondható, hogy a szervezet saját öngyógyító folyamatait serkentve a komplex defókuszált, akusztikus lökéshullám kezelés mellékhatások nélkül olyan mértékben képes javítani a sejtek működését, tápanyag és vérellátását, hogy még a nehezen illetve nem gyógyuló fekélyes sebek fokozatos gyógyulásában is jelentős eredmények érhetőek el.

Milyen gyakorisággal javasolt a kezelés?

A kezeléseket szakértőink irányítása alapján szakképzett sebkezelőink végzik ambulánsan, előzetes időpont egyeztetés alapján.

• Az optimális hatékonyság érdekében a kezelések gyakoriságára, formájára személyre szabott javaslatot adunk. Általánosságban elmondható, hogy a seb méretétől és a Beteg egyéni adottságaitól függően már 5-10 kezelés után látványos javulás tapasztalható a sebek gyógyulásában.
  • A kezelések időtartama alkalmanként 30 perc, a kezelés után a sebet a legkorszerűbb kötözőszerekkel látjuk el a megfelelő gyógyulás érdekében.
  • A kezelés nem jár vérzéssel és káros mellékhatások nélküli.

Tudjon meg többet a Déli Klinikáról