A hátfájás világszerte emberek millióit érinti. Felmérések alapján a felnőttek közel 80%-a megtapasztalja az élete során, ráadásul az utóbbi évtizedekben (1992 és 2006 között) több, mint kétszeresére nőtt a hátfájás előfordulása (különösen a nők körében drámai ez a tendencia).

Felhasznált kép készítője: jcomp – www.freepik.com

Egy friss nemzetközi tanulmány – amelyben 8000 nő 14 éven keresztül gyűjtött adatait dolgozták fel – felhívja a figyelmet arra, hogy a hátfájás nemcsak a mindennapjainkat keseríti meg, hanem sajnos egyértelmű és szoros összefüggésben áll a halálozással is. Az hogy a hátfájás pontosan milyen mechanizmusokon keresztül növeli a halálozási kockázatot még nem teljesen tisztázott. Az azonban biztos, hogy a hátfájás közvetlenül nehezíti a mindennapi tevékenységeink ellátását, rontja az életminőségünket és akadályozhatja a mozgásunkat/fizikai aktivitásunkat, amelyek egyértelműen túlsúlyhoz vezetnek, valamint növelik a krónikus megbetegedések (a szív és érrendszeri és/vagy a daganatos és/vagy az anyagcsere betegségek stb.) előfordulási gyakoriságát és súlyosságát.

Mind az életminőségünk javítása/megőrzése, mind pedig az élettartamunk meghosszabbítása miatt lényeges, hogy mindent megtegyünk a hátfájás megelőzése érdekében. A legfontosabb alapok, amiket megtehetünk a mindennapokban a megfelelő testtartás kialakítása és fenntartása, rendszeres fizikai aktivitás és az elhízás megakadályozása.

Amennyiben pedig már kialakult a hátfájás, úgy a fájdalom okainak felderítése és az időben elkezdett megfelelő kezelése kritikus fontosságú!

A hátfájdalom többféle ok miatt alakulhat ki, így a Páciens számára legmegfelelőbb kezelés megválasztásához elsődleges fontosságú a kiváltó ok megtalálása, azaz a személyre szabott kivizsgálás.

💡

Bízza hátfájdalma precíz kivizsgálását és személyre szabott kezelését a CMC Déli Klinika szakértőire!  Teljeskörű megoldásért foglaljon időpontot a Déli Klinika Fájdalom Ambulanciára.